M.E.W

Kisah Seram Histeria!

Comments
Pengalaman melalui histeri,pernahkah anda atau anda melihat insan di ekeliling anda mengalami histeria?Histeria merupakan satu istilah yang sering digunakan oleh masyarakat melayu yang dirujuk sebagai penyakit yang diakibatkan oleh gangguan makhlus halus atau gangguan hantu. Dalam perubatan moden barat, histeria dikatakan sebagai satu penyakit yang berpunca daripada despresi psikologikal.


Kisah Seram Histeria


Bercakap tentang Topik HISTERI,Pada kali ini Media ewriter Ingin erkongsi kepada anda sebuah kisah seram berjudul histeria yang mana pengalaman melalui histeria telah dia alami oleh seorang gadis yang telah menyambung pelajaran di sebuah institusi awam yang teretak di selatan tanah air.

Mia,gadis berusia 18 tahun dan berasal dari Negeri Pahang Darul Makmur begitu bersyukur kerana berjaya melanjutkan pelajaran,Gadis kecil molek ini sememangnya penakut sejak kecil.

Dan di dalam hatinya tetap timbul kebimbangan apabila melanjutkan pelajaran di tempat orang!

Di kampung halaman dia sentiasa di temani oleh adik beradik paling tidak pun ibu atau ayah nya kerana sikap penakut dan lemah semangat yang ada dalam dirinya sukar dikikis.

Sehinggalah Mia melanjutkan  pelajaran dan hidup berdikari,di sana dia mempunyai room mate,namun malang sekali kerana room mate nya juga penakut sepertinya.

Hari hari mereka berdepan dengan pelbagai ketakutan yang tidak munasabah dan ini sekaligus membuatkan emosi mereka terganggu!

Suatu hari,Asrama yang mereka diami blackout!

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!

Apalagi bergegar satu asrama perempuan mendengar bunyi pekikan mereka berdua itu!sedangkan teman yang lain biasa saja!

Dalam ketakutan itu mia dan roomate nya ayu berpelukan antara satu sama lain,dan dek kerana ketakutan itulah pelbagai benda yang mereka bayangkan!

Entah bagaimana,tiba-tiba,..


Mia menjerit-jerit bagai nak gila dan tersampuk pada ayu!

Mereka seakan tidak sedarkan diri lagi,.

Apa lagi,room mate yang segera menyerbu masuk ke bilik Mia Dan Ayu!

Kebetulan Masalah black out telah dapat di atasi!

Apabila mereka masuk ke bilik mia dan ayu!

Alangkah Terkejutnya mereka apabila mendapati mia dan ayu berperangai pelik!

Mereka melihat mia seakan menari mengikut alunan lagu traditional melayu lama,Manakala Ayu hanya merenung tajam!!renungan itu sangat tajam hingga menyebabkan room mate yang lain berasa takut melihat keadaan mia dan ayu!

Entah bagaimana,Ayu bangkit dan berlari keluar dari biliknya dan menuju ke tingkap asrama mereka!

Room mate yang lain cuba menahan ayu!namun ayu sangat agresif!maka mereka terpaksa memanggil  warden!

Tiak lama kemudian Warden yang menjaga dom Mereka tiba bersama beberapa orang yang lain,.

"Mereka Kena Histeri ni,.."ujar warden itu sambil jari jmarinya rancak mendail di telefon bimbitnya,rupanya warden itu menghubungi seseorang yang kedengaran seperti ustaz.

Dalam pada menunggu ustaz yang di panggil oleh warden itu,ayu dan mia masih meracau!mia tidaklah agresif dia masih lagi menari dan mengikut alunan muzik traditional yang semua langsung tidak dengarinya.

Manakala ayu sungguh agresif!beberapa orang terpaksa memegang badan ayu!badan ayu yang kecil itu umpama memiliki berat badan 100kg!!!betapa kuatnya ayu menolak beberapa orang yang memegangnya!

Lebih kurang 10 minit,ustaz yang di hubungi warden pun tiba!!

Ustaz itu kelihatan membaca ayat-ayat suci Al Quran,sesekali jarinya menekan-nekan ibu jari kaki mia dan ayu!

Mia hanya pengsan!

Namun ayu,meronta-ronta lebih kuat!pekikannya sehingga ke asrama lelaki kedengaran!habis kecoh malam itu jadinya!

Ustaz yang merawat mereka cuba sedaya upaya bagi merawat mia dan ayu,.

40 minit berlalu,..........

Mia dan ayu sudah kembali sedar,dan keadaan menjadi normal kembali,.

Mengikut kata mia apabila tersedar,dia seakan merasakan badannya panas sehingga langsung tidak menyedari apa yang berlaku,.

Begitu juga dengan ayu,menurut ayu pula dia merasakan badan nya terlalu panas sehingga hatinya umpama  seperti di toreh-toreh dengan pisau tajam! dan dia tidak menyedari apa yang berlaku selepas itu!

Begitulah pengalaman yag di lalui oleh Mia Dan Room mate nya Ayu yang terkena histeria,.

Adakah Mia dan ayu terkena gangguan jin atau iblis??atau histeria yang di alami oleh Mia dan ayu berpunca dari hyper Stress atau ketakutan luar biasa sehingga mempengaruhi emosi mereka,.

Kisah Seram Histeria berakhir di sini,jika anda mahu kongsikan sebarang kisah seram,anda boleh menghantarkan email kepada kami di : enquireohpilihanku@gmail.com






Laman utama